marți, 23 august 2016

Prima oră în clasa 1 cu genericul ,, Republica Moldova- un sfert de veac"

  Ţinînd cont că în prima zi micuţii clasei I-a sînt copleşiţi de emoţii, alţii - timizi, retraşi am compus un interviu cu răspunsuri în versuri. Versurile pot fi repartizate din timp micuţilor, iar în baza lor se iniţiază discuţii.

Interviu în versuri (creaţie proprie) cu elevii clasei 1 în cadrul primei ore cu genericul:
,, Republica Moldova- un sfert de veac”

1.    - Cum se numeşte ţara noastră?
-       Am o ţară mică, dar frumoasă ca-n poveste,
      Ea Republica Moldova se numeşte.

2.    - Cum este ţara noastră?
-        Ţara noastră-i frumoasă
       Cu livezi şi cu vii,
       Cu lanuri aurite
       Şi mănoase cîmpii.

3.    - Cîţi ani are ţara noastră?
-       Republica Moldova e-o ţară-nfloritoare,
   Tînără, căci abia 25 de ani ea are.

4.    - Vă iubiţi ţara?
-       Eu Moldova o iubesc
C-aici m-am născut şi cresc,
Aici sînt ai mei bunei
Şi părinţii lîngă ei.

5.    Ce-nseamnă să vă iubiţi ţara?
-       Înseamnă limba să-mi iubesc
Şi portul nostru  strămoşesc,
Neamul meu cu oameni buni
Şi pămîntul din străbuni.

6.    - Cum se numeste limba ce-o vorbim?
-       Eu vorbesc limba română
Şi o preţuiesc,
Căci e limba mamei mele,
E grai strămoşesc.

7.    – Care sînt culorile tricolorului?
-       Tricolorul nostru are
Trei culori rupte din soare:
Roşu, galben şi albastru,
Şi e mîndru ca un astru.

8.    Ce reprezintă stema ţării noastre?
-       Dacă văd un vulture mare
Cu-o ramură şi-un sceptru-n gheare,
Cu-o cruce de aur în cioc
Şi-un scut tăiat la mijloc,
Cu-n cap de bour încărcat
Şi de o stea luminat
Să ştiţi: mă mîndresc cu ele-
 E stema Moldovei mele!

9.    Care este locul cel mai sfînt  de pe acest pămînt?
-       Pe -acest meleag minunat
Este un sat înşirat
El mi-I scump ca inima,
C-aici este casa mea,
Ciuciulea- sat pitoresc.
 Să ştii, că eu te iubesc.

10.   Unde învăţăm să ne iubim ţara şi neamul?
-       Şcoala multe ne învaţă,
Ea e prima cu povaţă:
Să ne iubim neamul, ţara,
Limba dulce ca comoara,
Părinţii să-i respectăm,
De strămoşi să nu uităm !


Un comentariu: